Temiz Hava Cenneti : Münih

15 Temmuz 2013




        Bavyera'nın başkenti, bira fanatiklerinin kutsal mekanı, Octoberfestin ta kendisi : Münih. Prag'dan Münihe 5saate vardım. Sınırda polisler pasaportumu kontrol etti, her Türk gibi ben de bir an stres yaptım acaba sorusunu bilinçaltımdan aldım ama gene cevapsız kaldı çok şükür. Bavyera'da havayı içime çektim, tıp ki babaların uzun yolda ansızın camı açıp, '' bu havayı içinize çekin '' dercesine çektim, planlı olduğu kadar anlık bir çekiş. Bu güzel şehir aslında bir nevi CS'de bulduğum evlerin sonuncusu oldu, çünkü planımda burada üç gün kalmak vardı bundan dolayı da önümdeki şehirlere istek yollamamıştım bundan dolayı Viyana'da hostelde kaldım ( üzgün bebek ) . Sevgideğer ve aynı zamanda su ikramlarıyla ünlü ev sahibi Matthias ile gece yaptığımız pizza ziyafeti ise unutulmazdı. Candan bir Bavyeralı. Münih'de aslında dolu bir gün yeterli gibi geldi bana. Sabah erken kalkıp, hostele bıraktığım sırt çantamla akşama kadar gezdim. Nereleri gezdim :





İngiliz Bahçesi : Devasa büyüklükteki, hatta kimilerine göre Avrupa'nın en büyüğü, bir nevi Münih'in ta kendisi. Metrekarelerce yeşilliğe sahip olan bu bahçeyi görmeden dönmeyin.


Marienplatz: Münih'in merkezi, kendine has bir Old Town.

Arabaseverler BMW müzesini görülebilir.

Nymphenburg Sarayı : Etkileyici bahçesiyle eşsiz bir saraydı benim için ta ki Viyana'ya varana dek .

Olympia Park: Olimpiyatların yapıldığı park.

Theresienwiese : Octoberfest'in yapıldığı bölge.


Bu yazdığım bütün bölgelere Münihin güzel tramway hattıyla ulaşılabilir. Ayrıca Münihin tren istasyonuna vardığınızda çıkışta ki sarhoşlarda görülmesi gerekenlerden. Komik görüntüler yakalanabilir.


Haziran'nın başı olmasına rağmen Münih çok soğuktu.
Kalın kalın giyinin .
Annenizi üzmeyin.
Annenizi üzerseniz,
Münih üzer sizi ...

Nymphenburg











Olympia

İngiliz Bahçesi





Marienplatz Meydanı

0 yorum:

Yorum Gönder