Belçika ( Brüksel- Brugge- Gent )

3 Haziran 2013





          Paris'den aldığım ikinci interrail biletim ile Belçika'nın başkenti Brüksele doğru yola çıktım. Paris'den tren fiyatlarının aşırı derecede pahalı olmasından dolayı, İnterrail biletimin faydasını hemen hissettim. Belçika, Avrupa'nın 10 milyonluk güzel ülkelerinden biri. Portekiz, Yunanistan ve Hırvatistan gibi. 1830 yılına kadar Hollanda'ya bağlı olarak yaşamasından dolayı dilleri aynı, ufak tefek aksan farklılıklarını saymazsak tabii ki. Flemishler son derece eğitimli ve bisiklet düşkünü insanlar. Ayrıca Belçika'nın bir diğer özelliği ise , Türk nüfusunun son derece fazla olması. 1 milyonu aşkın Türk nüfusunu en çok Gent bölgesinde hissettim. Ve bana göre de Belçikanın en güzel şehriydi. Belçika'da Türkiye'nin Emirdağ bölgesinden bir çok vatandaşımız yaşamakta. Ayrıca İsviçre'de bulunmamakla birlikte , İsviçreyi bana anımsatan sessizliği ve çikolata üretimi kendimi İsviçre'de hissettirdi. Belçika yüzölçümü bakımından son derece küçük olmasından dolayı, şehirler arası ulaşım son derece rahat ve hızlı.







Brüksel:  Belçika'nın ve AB'nın başkenti. Son derece bürokratik bir şehir. Günü birlik turlar için ideal ama ben bir de bu şehirde Jazz festivali olduğundan dolayı bir gün daha geldim. Büyük meydandaki konser alanında Jazz konserine katıldım. 25 Mayıs olmasına rağmen hava 4 dereceydi. Havalar 2013 yılında Avrupa'da garip bir şekilde devam ediyor.

Brüksel'de yapılası tek aktivite, Grand Place yani Büyük meydanda turlamak.  Belçika'da gördüğüm en etkileyici meydan. Waffle eşliğinde gezilebilir. Kiliseler ve Müzeler meydanda mevcut. Altın kaplı binalar ihtişamı sergiliyor .


















Brugge : Couchsurfing'den Elsje'de geçirdiğim iki gün , bir bakıma Brugge'dan daha güzeldi. Samimi ve güzel akşam sohbetlerimiz unutulmazdı. Brugge'de kanal turuna katıldım. 30 dakika sürüyor ve bizim elçiliğin önünden de geçiyor. Gelmeden önce In Brugge filmi izlenebilir. Bu Brugge'u biraz daha turistik bölge yapıyor. Kuleye çıkıp Brugge izlenebilir tabi hava güzelse. Ben Çarşamba günü orada olduğumdan dolayı, Her çarşamba kurulan pazara denk geldim meydanda. Malum Belçika pahalı bir ülke olduğundan meyvelere olmamıştı zaten ya dedım  arkamı dönerek yoluma devam ettim. Brugge güzel bir şehir. İngiliz turistlerin uğrak noktası, İngiliz aksanıyla konuşan Belçikalı gençlerimiz de pek bi yardımsever doğrusu ...



























































Gent : Parisden Bruksele giderken trende tanıştığım Belçikalı kız , Belçikada ki en güzel şehir Gent demişti. Bundan sonra Gent'e de gideyim düşüncesi belirdi kafamda. Couchsurfing'den Ann'da geçirdiğim iki gece ve Gent gecelerinde kaybolup, adresi sorduğum çocuğun polis çıkıp beni eve bırakması benim için güzel bir anıydı. Gent, gurbetci kardeşlerimizle dolu. Adım başı Kebap house bulunabilir. Gent kiliseler şehri. Kanalları muazzam ve mimarisi Brugge ile hemen hemen aynı. Burayı görmeden Belçikadan ayrılmayın derim. Bisikletkoliklerin şehri.















































0 yorum:

Yorum Gönder