Verona

8 Nisan 2013


   İtalyanın trenleri oldukça modern ama sürekli rötar yapıyor. Akşam Padova'da Tiziano'da kalacağım. İtalya'da trenlerde rezervasyon olayı oldukça pahalı, en az 10 euro ödemek gerekiyor. Oysa ne güzeldi Fransa... Verona'da sırt çantamı emanet odasına bırakıp şehre iniyorum. Şehir, tren istasyonuna bir kilometre, yürüyerek 15 dakika. Gideceğim yerler belli; Arena di Verona, Juliet'in evi ve son olarak Verona sokaklarında yürümek. Verona, Veneto bölgesinin bir şehri, tıp ki Venedik gibi.




    Arena di Verona'ya gelelim, günümüzde de hala kullanılan bir amfitiyatro, Aspendos'da da aynısı var diyip girmemezlik yapmayın. Benim şansıma hava yağmurluydu, yazın buradaki konserlere katılınabilir. İçeri girince,yarısının inşaat halinde olması biraz üzse de son derece çekiçi bir arena. Bir nevi Kolezyumun kardeşi. Arena ile ilgili bilgi vermek gerekirse ; M.Ö. 30'da tamamlanmış Antik Roma anfi-planlı gösteri merkezidir ve Roma'da bulunan Kolezium ile antik Kapua şehrindeki arenadan sonra İtalya'da bulunan üçüncü büyüklükte anfidir. Oval şekilde olan bu yapının ölçüleri 139 metre ve 110 metredir. İçeriye giriş 4 euro. Burada yazın konserde bulunmak isterdim açıkçası. Fotoğraflara bakalım...


                             






Juliet'in evine gelelim. Batıl inançlar kategorisinde yer alan bir inançda burada var. Duvara isim yazmalar, Juliet'e mektup yollamalar, ardından '' Juliet geri dönmedi ya '' tarzında umutsuz beklentiler gibi... İtalya'nın telli kızıydı Juliet... Babası da Shakespeare idi. Eve giriş 4 euro, yani beni sarmadı fazla ben girmedim.









Verona şehri klasik bir İtalyan şehri. Sokakları ailecek gezmeye gelen Alman turistler için ideal. Günü birlik bir Verona turu yada bir gecelik gezi Verona'ya hayran bırakacaktır. Verona'dan fotoğraflar ile Verona defterini kapatıyorum ..






0 yorum:

Yorum Gönder