Toskana'da İlkbahar

17 Nisan 2013















       Nasıl anlatsam, nerden başlasamın en doğru adresi. Toskana bölgesinde kendimi buldum. Acaba her yer birbirine mi benzemeye başladı ? sorusunu kendime sormaya başlarken, Floransa imdadıma yetişti. Sabah Tiziano ile Anayla caylarımızı içtikten sonra ben ayrıldım. Bologna üzeri Firenziye vardım.  Ardından Pisa'ya geçtim. Çantayı tren istasyonuna bırakıp kuleye doğru yürümeye başladım. 20 dakika yürüyerek istasyondan kuleye yürünebilir. Kulenin tarihi 13.yüzyıla uzanıyor, aynı zamanda Galilei'nin şehri. Şehir Empoli-Livorno arasında yer alıyor. Hatta rivayete göre Galilei denemelerde bulunmuş bu kuleden.  Kule aslında , yanındaki katedralin çan kulesi iken eğilmesiyle birlikte seksilik kazanmış. Pisa kulesine girmek ise 20 euro. Pisanın önündeki yeşil alan süper bir hava katmış buraya. Beğendim.





Floransaya gelelim, İtalyadaki , Romadan sonraki en güzel şehir bana göre. Roma'nın küçük kardeşi. San marco, Rambla, İstiklal, Duomo, Arbat gibi büyük şehirlerin meydanlarında bulunmama rağmen, Signoria meydanını tek geçerim. David heykeli, Neptün çeşmesi, Floransa'nın birinci dükünün heykeli ve bunların sağındaki heykeller topluluğunun meydanı eşsiz kıldığını söyleyebilirim. David heykelinin sağından Vecchio sarayına giriliyor. Medicilerin yaşadığı bir saray, mediciler çok önemli bir aile Floransa için. Floransa'da çok büyük devlet adamları yetiştiren bu aile giderek Floransa'nın sahibi olmuşlar. Vecchio Sarayına girince beni '' Putto with Dolphin '' heykeli karşılıyor. Çok şirin. Sarayın konumu tam olarak Floransa'nın kalbi. İçeriden bahsetmek gerekirse, Fresklerin oldukça şaşalı ve çekici olması, Vatikanı daha da merak ettiriyor. Şapellerle geçen sene Mimar sinan'da ki sergide tanışmıştım. Ayrıca içeride dönemin haritalarını görebilirsiniz. Anında Türkiyeyi bulun. Gezi bitince içeride Floransa ile ilgili bir multimedya izlenebilir.











Meşhur Uffizi galerisi, Vecchio sarayının hemen yanında. Sıra kaçınılmaz. Kitap okutturmasından dolayı sıra pek de rahatsız etmedi beni. İsteyen internetten rezervasyon yapabilir. Giriş 11 euro, sadece sanat okuyanlara 5 euro. Tamam yani bizde sanatçıyız desenizde belge istiyorlar. Bizzat denedim oradan biliyorum. Sapık bunlar ya hadi çıkalım da denmez bir buçuk saat bekledik. İçeriye gelelim, sağlı sollu heykellerin heykellerin donattığı bir koridor düşünün, içlerinde odacıklar ve odacıkların içlerinde yoğunlaşan kalabalık. Medicilerin koleksiyonlarının toplandığı bir galeri burası, tıp ki Hermitage gibi. Ayrıca Mediciler 3 tane de Papa yetiştirmiş. Bu aile Floransa'nın medarı iftiharı. Ayrıca Uffizi'den Vecchio köprüsü çok net gözüküyor. İkinci katın koridorlarını birbirine bağlayan kısımdan çok güzel gözüküyor. Vecchio köprüsü meşhur kuyumcu köprüsü.










Uffizi gibi bir de Academia var, meşhur David heykelinin aslı burada, kopyası Signoria meydanında. Uzun yıllar aslı meydanda iken ardından Academia galerisine geçirildi. Davud heykeli Michelangelonun Pieta ile birlikte en önemli heykeli. Davud'un Küdüs'ü fethinin 3000.yılı münasebetiyle Küdüs'e gitmişliği var heykelin. Uffizi müzesinde merak ettiğim tablo Venüs'ün doğuşuydu. Mitolojik olaylar genelde gülünç gelir. Tablonun özeti, Uranüs denize babasını hadım edip atması, ardından denizin döllenmesi sonucu Venüsün doğması. Deniz kabuğuyla birlikte Venüs'ün doğuşunu anlatıyor. Uffizi, Hermitage kadar büyük olmamasından dolayı daha rahat geziliyor.







Floransa'nın merkezi Duomo'ya ( Santa Maria del Fiori ) geri dönüyorum. Paskalya olmasından dolayı meşhur kubbe bölümü kapalı. Ardından kilisenin içine girip bir tur atıyorum, renginin hastasıym. İçeriye giriş ücretsiz. Ayrıca kulesine çıkıp Floransa'yı izleyebilirsiniz ama bana sorarsanız Michelangelo tepesine gidip daha doğal yollarla, Floransa'yı gün batımı eşliğinde izlemek. Durakta tanıştığım İspanyollarla tepeye otobüsle çıkıyoruz. Arno nehri, Vecchio köprüsü ve Duomo gibi simgesel Floransa yapıları gün batımı eşliğinde izlediğim için '' kendimi şanslı hissediyorum ''. Ayrıca bir tavsiye Plus Hostels'de kalmanızı tavsiye ederim. Havuz ve sauna'ya sahip olmasından dolayı sabah gezerken aklımın hostelde kalmasına sebep oldu. Michelangelo tepesinden fotoğraflar;











Siena'ya gelelim, bir Orta çağ şehri. Siena campo meydanında oturup dondurmanızı yiyip, kitap okuyabilirsiniz. Bir de Duomo'ya uğrayabilirsiniz. Siena demek Campo meydanı demek. Ayrıca burada yazın Palio adını verdikleri at yarışları düzenleniyor. Denk gelinirse kaçırmamak lazım. Meydanda ki Bar Gelateria'da dondurma yemeden dönmeyin. Toskana bölümünü fotoğraflarla kapatıyorum..





















0 yorum:

Yorum Gönder