Fas Gezi Notları ( Marakeş- Essaouira - Ouarzazate- Merzouga- Casablanca- Rabat )

18 Mayıs 2013





Fas gezisi maceralarla başladı, Lizbon'dan Sevilla'ya geçmem gerekiyordu. Sevilla'dan Marakeş'e uçak biletim vardı. Lizbon terminaline vardığımda biletlerin bittiğini öğrendim, başka da çarem yoktu. Çünkü yarın öğleden sonra uçak biletim vardı. Tek şansım vardı, o da birinin otobüsü kaçırması ve onun biletini satın almam. Son saniyeye kadar bekledim , otobüs önünde ve çok şükür tek kişilik kalan yeri satın aldım. Yanımda oturan Brezilya'lı arkadaşla Sevilla'ya kadar sohbet ettik. O da Marakeşe gidiyormuş uçakla. Birbirimizin isimlerini sormayı unuttuk zaten sonra da kaybettik birbirimizi. Marakeş, Fas seyahatini fotoğraflarla anlatacağım..


MARAKEŞ


Marakeş'de yapılacak bir kaç güçsüz turistik aktivite var. Lakin ben sokaklarında aval aval yürümeyi ve ızgara meydanı adını verdiğim  Jemaa El- Fnaa'da et özlemimi dindirdim. Ayrıca bir de koutoubia camini girdim. Fas'da ki garip olay camilerin ezandan hemen 15 dakikadan sonra kapanması. Aşırı dindar grupların gösterilerini engellemek içinmiş. Marakeşde ayrıca dolandırıcı taksilerle uğraşmaktan baya yıprandım. Arap insanı ile Arap tüccarını birbirinden ayırmak lazım.  Fotolara geçelim...



Jemaa El-Fnaa





Koutoubia Caminin avlusu


Koutoubia



Jemaa El-Fnaa'da yemek sofrası

Izgara meydanı


















10 Fas Dirhemi : 1 euro



                                                                     ESSAOUIRA

      Essaouira'yı gördüğüm için inanılmaz mutluyum. Rivayete göre Jimi hendrixinde bir süre yaşadığı şehir. Diğer Fas şehirlerinden de biraz farklı. Hostelin düzenlediği turla gittim buraya. Harika Atlas okyanusunun kıyısında bulunan bir şehir. Yüzülebilir bir sahil. Çarşısı da muazzam. Beyaz evler ve mavi boyalı evler. Ayrıca balık satıcıları da meşhur. Şehir balık kokuyor.























































MARAKEŞ

        Kaldığım Waka Waka hostelinden görüntüler ve içeriden arkadaşlar ... Süper bir hostel daha doğrusu ev, fiyatları da aşırı uygun.



















OUARZAZATE

Ouarzazate, 2gece 3 günlük çöl turumun ilk durağı.





























MERZOUGA

     Çöl için en güzel seçenek Merzouga. Cezayir sınırında bulunan bu şehir. Marakeşden biraz uzak olsa da gitmeye değer.



























CASABLANCA


Burada gezilmesi gereken yegane yer pek tabii ki Hasan 2 camii, Fransızların inşaa ettiği bir cami, Atlas okyanusunun hemen kenarında. Dünyanın en büyük camii, Mekke ve Medineden sonra.












RABAT

Fas'ın başkenti. Karim adlı arkadaşımda 3 gece kaldım. Gezilmesi gereken yerler, Fas'ın en önemli insanı 5.Muhammed'in mozelesi ve şehrin çarşısı. Pek tabii ki bizim akşam yemeklerimiz.






















































Fas yazımı bana Marakeş'de kartını veren '' girişimçi '' ile kapatıyorum. Cep telefonunu değiştirmiş arkasına doğrusunu yazdı. Tam bir girişimçi ...



0 yorum:

Yorum Gönder