Venedik

10 Nisan 2013











İnterrail biletinden kitap ayracı olmaz, olursa bilet evde unutulur. Dün gece evde Tiziano ve kız arkadaşı Ana ve iki fransız ile kaldık. Fransızlar bisikletle İstanbula geliyorlar. Sonra bisikleti İstanbula gömüp, Asya'ya gececekler. Ana makarna yaptı bana ardından yatağımı hazırlayıp uyuttu. Minnettarım. Tiziano'nun kız arkadaşı olan Ana, Polonya'nın uzun isimli şehirlerinden birinde doğmuş. Aynı zamanda bir pedagog. Dün gece afacan ruhum uslu durdu ve gece '' Venediğe iniyor muyuz ? '' diye sormadım. Sabah evden 9 numaralı otobüsle tren istasyonuna geçtim. Vahşi İtalyancam ile tabacco'dan otobüs biletini aldım. Tren 30 dakikada Venedik'e vardı. Santa Lucia istasyonuna Venedik'e sevmeye gelmiştim.. Popüler kültürün bir üyesi olmaya gelmiştim, hatta akreditasyon kartımın numarasını bile belirlemiştim. Tren istasyonundan çıktım ve meşhur görüntü çıktı karşıma. San Marco meydanına gitmek için deniz otobüslerine doğru yürüdüm. Fiyatı 7 euro deyince - sen ciddi misin ya ? - deyip başladım yürümeye. 30 dakika yürüme mesafesindeki bir yere veremedim 7 avro... Arabanın olmadığı bir şehir, bundan dolayı Dünyada eşsiz bir yere sahiptir. Kanallar, gondollar vs... ama ben nedense evlerin kanalları süsleyemediği hissine kapıldım. Renk cümbüşüne rastlayamadım pek fazla. Demek istediğim şey , Venedik'e yakın mesafedeki Burano ve Murano adalarında bulabilirsiniz. Daha çekici ve sessiz yerler. Bu yüzden St. Petersburg kadar etkilemedi beni , ama arabanın olmaması da burayı eşsiz kılıyor. Gondol uğruna senede 20 milyonun turistin akın ettiği bir yer olması enteresan. Aynı aktiviteyi iki kez Tayland'da yaptım, oradaki kadar etkilemedi beni.



San Marco meydanına gelelim. Restaurantlardaki müzik şöleni buradaki meydana taşıyor. Venedik'de görülmesi gereken yerler arasında Peppy Guggenheim müzesi de var, ama Salı olduğundan şansıma kapalıydı. Çok fazla pahalı diye dillendirilen Venedik'de çok uygun yemekler yenebilir. Pizza için Pizzeria Al Valo, Dondurma için Al doge. İkisi de hem uygun hem lezzetli. Ben Venedikte iken hava 2 dereceydi. Soğuk bir Venedik, Karlı bir havada daha da eşsiz olabilir. Ayrıca Venedik labirent şehir, kaybolmaktan gocunmayın . Bizde bu yaz Cem ile gitmek istiyoruz, laflarıyla ünlünen bir şehir olan Venedik, Maldivlerin Avrupa versiyonu. Yazın hiç düşünemiyorum. Aynı zamanda Venedik'e karnaval ve festival zamanında gelmenizi öneririm , daha özgü bir yer olarak göze gelebilir.  Gelin görün, gezin ...















Venedik'te alternatif bir kaç aktivite daha var. Ducale sarayı, San marco kilisesi, Academia galerisi gibi. Bana göre şehirde kaybolmak en güzel aktivite... Farklı ama efsane değil ...

0 yorum:

Yorum Gönder