Kotor

9 Aralık 2012

Sabah Budva'da uyandığımda , Kotor'un delisi olacağımdan habersizdim. Kotor'un eşsiz güzelliğine gafil avlanmak üzere yatağımdan kalktım. Amy'yi ve diğer üç Avustralyalı arkadaşımı uyandırmadan, terminale doğru yol aldım. Yolum uzun olmadığından erken kalkmadım. Budva'ya geleceklere tavsiye Budva-Kotor arası sadece 45 dakika sürüyor. Ve her yarım saatte bir otobüs bulmak mümkün. Budva'da ki terminal Old Town'a 10 dakikalık bir yürüme mesafesinde. Terminale varıp biletimi aldıktan sonra yola koyuldum. Yol, esrarengiz güzellikteki doğanın habercisiydi. Kotor'da ki otobüs terminalı Old Town'a 5-6 dakikalık bir mesafede. Sırt çantamla birlikte Old Town'a yürürken , Old Town'ın girişindeki manavlar ilgimi çekti. Kotor Koyunun eşsiz güzelliğini fark etmeden, manavlar ufak bir hali andırıyordu. Montenegro Hostel'i bana Jimmy ayarladı. Budva'daki Hostelin sahibi. Aynı zamanda burası da onunmuş. Hostel'e varıp eşyalarımı koyuyorum. Kotor'un olmaz olması kaleye çıkmak. Kendinizi hiç ne yapsak ne etsek telaşına sokmadan, yavaş yavaş Kale'ye çıkın. Old Town'un içinde akşam yürüyüşe çıkmanız yeterli. Girişte ki kilise ve eski yapılar turistlerin ilgisini çekiyor. Ama ben Budva'dan geldiğimden dolayı , beni Old Town şaşırtmıyor. City Walls diye adlandırılan Kaleye doğru çıkmak için cuzi bir miktar ödüyorsunuz. Old Town'ın girişinde Tourist information'lardan haritamı alıp sağa doğru yürümeye başlıyorum. Kotor'a gelen herkes buraya çıktığından dolayı anında yol arkadaşı bulmak mümkün. Kaleye çıkmak 1 saat-1 saat 15 dk sürüyor. İnmesi 30 dakika. Eşit aralıklarla üç tane meşrubat satan seyyar yerler bulmak mümkün. Kendimi o sıcak havada her fırsatta oturmak için bir yerlere atıyorum. Polonyalı arkadaşlarla beraber çıkıyoruz kaleye. Kotor'da en çok yapılan turist aktivitesi bu zaten. Buraya geleceklere tavsiye yavaş yavaş , zevk ala ala çıkmak aralarda fotoğraflar çekmek daha iyi olacaktır. Kaleye , dağa tırmanıyormuşcasına çıkmak pek de zevkli olmasa gerek. Kaleden indikten sonra hemen kendimi Hostel'e atıyorum. Sortumu giyip denize doğru yol alıyorum. Taşlık bir sahil , İskandinav fiyordlarını andıran bir deniz bu yüzden deniz suyu sıcaklığı sık sık değişmekte. Türkiyeden gelen turistlerde Kotorda bir hayli fazla. Yüzdükten sonra Old town'da biraz tur atıp akşam yemeği yiyorum. Genelde Pizzacılar var zaten meydanda benim içinde güzel oluyor  hem pratik hem de her yerde bulması kolay. Yemeği yedikten sonra bir sonra ki gün ki yolculuk için Hostel'e uyumaya gidiyorum. Zaten odaya vardığımda herkes uyuyordu. Yarın Hırvatistan'a yolculuk ...